معرفی چند فیلم غیر انگلیسی زبان که سینما را متحول کردند
نوشته شده توسط : روژان ساربان زاده

سینما توانایی فوق العاده ای دارد تا درک و فهم انسان ها را ارتقا دهند و کمک کند تا بتوانیم سبک زندگی، نوع دیدگاه و فرهنگ کشور های مختلف را بیشتر بشناسیم. در هیچ کجا این مسئله بیشتر از فیلمهای غیر انگلیسی زبان مشهود نیست. یک قرن است که سینما به ما کمک می کند تا نگاهی اجمالی به زندگی در کشورهایی داشته باشیم که ممکن است هرگز در آن ها پا نگذاریم. در حالی که هالیوود هنوز بر گیشه فروش تسلط دارد ، اما فیلم ها و سریالی های غیر انگلیسی طرفداران بیشماری دارند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا فیلم های غیر انگلیسی زبان که در دنیای سینما غوغایی به پا کردند را به شما معرفی کنیم.

فیلم Roma

یکی از بهترین فیلم های آقاسی آلفونسو کوارون در نقش کارگردان که تصاویری از مکزیک قدیم را به ما نشان می دهد . فیلمی سیاه و سفید که معطوف به کودکان بورژوازی نیست که نماینده فیلمبردار-نویسنده-کارگردان و خواهر و برادرش هستند که چندین دهه پیش در مکزیکو سیتی بزرگ شده اند ، اما بیشتر از زن بومی (یالیتزا آپاریسیو) که از آن ها مراقبت می کند. حتی به طور کامل به او متمرکز نشده است ، شاید بیشتر به ترکیبات کلاسیک آن از مکانی متمرکز شده است که دیگر به روشی که کوارون از آن یاد می کند وجود ندارد. دوربین در توالی بین صفحه ای متمرکز می شود. زیبایی و روایت اصلی فیلم ، نشان دهنده کشور مکزیک است که مدتهاست از دست رفته است و به ان تجاوز شده اما مردم به کمک یکدیگر آن را نگه داشتند. نتیجه تلاش های آلفونسو کوارون یک فیلم منحصر به فرد است ، تجربه ای که چیزی را که از دست رفته است بازآفرینی می کند و تاثیری فوق العاده بر جا می گذارد. این فیلم با روایتی بسیار روان و آهسته تمام ان چیزی که کارگردان می خواهد را به ما می فهماند و در پایان لحظات احساسی را برای ما فراهم می کند.

فیلم Pan’s Labyrinth

یکی از تخیلی ترین فیلم های قرن بیست و یکم ، داستان اسپانیایی گیلرمو دل تورو است که یک اثر هنری تمام عیار است. داستان به طور همزمان یک حماسه جنگی و یک افسانه را دنبال می کند و سفر یک دختر جوان در دنیای ماورایی برای نجات جان مادرش ، در اواسط جنگ داخلی اسپانیا ، دنبال می کند. هزارتوی پن با فیلمبرداری بی نظیر و شخصیت پردازی کم نظیر گیلرمو و دل تورو یکی از شاخص ترین فیلم های علمی تخیلی محسوب می شود. دل تورو با این شاهکار عجیب و غریب موقعیت خود را به عنوان یکی از هیجان انگیزترین و با استعدادترین کارگردانان این نسل اثبات کرد.

فیلم Burning

لی چانگ دونگ یک داستان قدیمی بسیار کوتاه از رمان نویس ژاپنی یعنی هاروکی موراکامی را به یک فیلم کاملاً کره ای مبدل کرد. چانگ دونگ اما به داستان اصلی هاروکی وفادار می ماند. لی جونگ سو نویسنده جوانی مشتاق است که کار سخت خود را رها می کند و به مزرعه پدر زندانی اش می رود (خط داستانی که فیلم از داستان کوتاه ویلیام فاکنر "سوزاندن انبار" گرفته است ، و پس از آن به داستان موراکامی می رسد). جونگ سو با یکی از آشنایان دوران کودکی خود به نام شین هه می (جونگ-سئو جون) روبرو می شود ، که ظاهراً او فقط یک بار در کودکی با او گفتگو داشته است. به هر حال ، هائمی همه بزرگ شده اند و ادعا می کنند که جراحی پلاستیک کرده اند. او و جونگ سو با هم ارتباط برقرار می کنند و اتفاقات عجیبی برایشان رخ می دهد.

فیلم Atlantics

در حومه شهر داکار، کارگرانی که ماه هاست حقوق نگرفته اند به امید آینده ای بهتر تصمیم می گیرند که از طریق اقیانوس، کشور را ترک کنند. در میان آنها مردی به نام «سلیمان» است که عاشق دختری به نام «ادا» است.

فیلم Five Deadly Venoms

این همان چیزی است که در مورد کونگ فو و سینمای هنرهای رزمی می خواهیم ببینیم. داستان پنج زهر (با نام مستعار پنج زهر کشنده) اولین فیلم Venom Mobاست. اسامی این گروه با نام های زیر است: کورکردن هزارپا (لو فنگ) ، نیرنگ مار (وی پی) ، ضربات سوزان عقرب (سان چیان) ، آکروبات های مارمولک کوو چوی و) لو مانگ) ، به همراه قهرمان با نام مستعار "زهر ترکیبی" ، یانگ تیه (چیانگ شنگ) ، که در همه سبک ها تازه کار است.

فیلم A Separation جدایی نادر از سیمین

یکی از بهترین آثار اصغر فرهادی که نگاهی جدید و عمیق به سینمای ایران داشته است. در این فیلم پیمان معادی، لیلا حاتمی و شهاب حسینی در نقش های اصلی ایفای نقش می کنند. این فیلم اولین اسکار را برای ایران به همراه داشت و جزو محبوب ترین فیلم های ایرانی از نظر مخاطبان و منتقدان نیز است. «سیمین» می خواهد به همراه همسرش «نادر» و دخترش «ترمه» از ایران برود و همه مقدمات این کار را فراهم کرده. اما «نادر» نمی خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می برد تنها رها کند. این اختلافات باعث می شود «سیمین» از دادگاه درخواست طلاق کند.

فیلم Parasite

خانواده‌ای که تمامی اعضای آن بیکار هستند، برای امرار معاش در پارک‌های مجلل و پرزرق و برق رفت و آمد می‌کنند و جعبه پیتزا درست می کنند به یک باره زندگی شان دچار تغییر و تحولات فراوانی می شود. زمانی که پسر خانواده به خانه ای اعیانی می رود تا به دختر آن خانواده زبان تدریس کند زندگی اش به کل عوض می شود. بونگ جون هو برای این فیلم 3 اسکار دریافت کرد. این فیلم بر داستان غم انگیز اختلاف طبقاتی که در آسیا بیشتر از کشور های دیگر مشهود است تمرکز کرده است.

 

کلیک کنید: بهترین فیلم های غیر انگلیسی زبان





:: برچسب‌ها: دانلود فیلم , فیلم سینمایی , فیلم جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: